Çevrimiçi dev: Uzmanlar Amazon’da bağımlılığın tehlikeleri konusunda uyarıyor

çörek

New member
Amazon’un birçok müşterisi var, aslında çok fazla. Mart 2023’te çevrimiçi posta siparişi şirketinin web sitesinde, yalnızca Almanya’da yaklaşık 450 milyon ziyaret gerçekleşti. Korona salgınının zirvesinde, Almanya’daki aylık ziyaret sayısı bazen 600 milyondan fazlaydı.

Çoğu düzenli müşteridir. Ve ülke çapında yaklaşık 36.000 çalışanın çalışma koşullarına yönelik tüm eleştirilere veya platformdaki ürün korsanlığıyla ilgili sorunlara rağmen, bunlar çevrimiçi devi etkilemiyor. Birçoğu için bağ o kadar ileri gidiyor ki, Amazon ve onun çevrimiçi mağaza, sesli kitap veya müzik, film ve dizi akışı içeren portföyüne bir yıl boyunca alkol veya şekersiz gitmeyi tercih ediyorlar.

En azından, şirketlerin ürünlerini çevrimiçi pazarlarda daha iyi pazarlamasına yardımcı olan bir yazılım sağlayıcısı olan Remazing’in mevcut Amazon Shopper Raporu bunu gösteriyor. 1000 Amazon müşterisine sorulan “Bir yıl olmasa büyük olasılıkla ne yapardın?” sorusu söz konusu olduğunda, sosyal medya bile neredeyse Amazon’la aynı seviyede.





Kaynak: İnfografik DÜNYA


Örgüt psikoloğu Sebastian Jakobi, “Bu, bir niyeti sorgulamakla ilgili ve alkolden uzak durmak genellikle olumlu bir şey olarak görülüyor” diyor. Niyetin karşılık gelen feragat tarafından takip edilip edilmediği, Yılbaşı Gecesi’ndeki iyi kararlarla karşılaştırılabilir şekilde açıktır. Yine de uzman, “Amazon’un bağımlılık potansiyeli geliştirebileceğine” inanıyor.


ayrıca oku








Grup, müşterilerine maksimum kolaylık sağlamakta ve çeşitli teklifleri ile beyindeki ödül merkezini hızlı ve kolay bir şekilde uyarmaktadır. Jakobi, Amazon’un hızlı teslimat, ücretsiz gönderim, kişisel tavsiyeler, sesli asistan yoluyla satın alma veya Prime abonelik programı aracılığıyla eğlence gibi teklifleriyle ilgili olarak “Kendinizi bir şeyle şımartmanın ve dikkatinizi günlük hayattan uzaklaştırmanın eşiği çok düşük” diyor. “Bu, bazı insanlar için riskli hale getiriyor.”






Kaynak: İnfografik DÜNYA


Örneğin, bir Amazon müşterisi düzenli olarak ani alımlar yaptığında, satın alımlarını çevresindekilerden gizlediğinde ve finansal sorunlar ortaya çıktığında, bağımlılık belirtileri görür. Psikolog, “Bu gibi durumlarda, bir ev defteri tutarak veya dışarıdan yardım alarak satın alımlarınızın kontrolünü yeniden kazanmaya çalışmalısınız” diyor.

Politikacılar da artık uyanık görünüyor. Örneğin AB’nin Rekabetten Sorumlu Komiseri Margrethe Vestager, “Dijital şirketlerin, özellikle de en büyük bekçilerin gücünün özgürlüklerimizi, fırsatlarımızı ve hatta demokrasimizi tehdit ettiği bir noktaya geldik” diyor.






Kaynak: İnfografik DÜNYA


Bu ülkede, Shopper Report’un da gösterdiği gibi, uyarı kelimeleri en etkili kelimeler gibi görünüyor. Her halükarda Almanlar, ABD, İspanya, Fransa veya İngiltere gibi diğer ülkelerden gelen müşterilere kıyasla Amazon’u çok daha eleştirel görüyor – ancak yine de yüzde 90 olumlu puan alıyor.

“Amazon bir her şey mağazası. Remazing’in kurucusu Hannes Detjen, Almanya’da 33,6 milyar dolar ve dünya çapında 514 milyar dolarlık satışla platformun hakimiyetini açıklıyor.






Kaynak: İnfografik DÜNYA


Amazon uzun zamandır tüketiciler için kendi arama motoru olmuştur ve bazen Google’dan daha önemlidir. Sonra eğlence teklifi var. Detjen, “Hem tüketiciler hem de satıcılar için göz ardı edilmesi zor bir dünya inşa edildi” diyor. Özellikle 100 avroya varan fiyat aralığında ve aynı zamanda 100 ila 200 avro arasında benzer başarı beklentileri olan rakip görmüyor.

“Yüksek fiyatlı ürünler söz konusu olduğunda ise durum genellikle farklıdır” diyor. “Parfüm veya el çantaları gibi yüksek kaliteli markalı ürünler söz konusu olduğunda Amazon’daki müşteriler güven duymuyor.”






Kaynak: İnfografik DÜNYA


Alman müşteriler Amazon’dan ağırlıklı olarak kitap ve oyuncak, elektrikli eşya ve ev eşyalarının yanı sıra moda ve ayakkabı veya mobilya ve kozmetik ürünleri de satın alıyor. Almanya’daki müşterilerin üçte biri platformda ayda 50 Euro’ya kadar veya 50 ila 100 Euro harcıyor. Yüzde sekizi ayda 200 avrodan fazla alışveriş yapıyor.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. WELT’in finans gazetecileriyle her sabah saat 5’ten itibaren. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.