Alternatif yakınlaştırma: Alman şirketleri iş seyahatlerinde önemli ölçüde tasarruf ediyor

çörek

New member
DGeçen yıl, Alman şirketleri çalışanlarını korona krizi öncesine göre çok daha az iş gezilerine gönderdi. Ancak, Alman Seyahat İşletmeciliği Derneği’nin (VDR) yıllık bilançosunda gösterildiği gibi, yolculuk başına ortalama maliyet önemli ölçüde arttı. VDR Başkan Yardımcısı Inge Pirner, karışık bulguları özetleyerek, “Bugün daha az, daha çoktur” dedi.

Buna göre geçen yıl yaklaşık 8,4 milyon çalışan şirket adına bavullarını hazırladı. Bu bir önceki yıla göre yüzde 54 gibi önemli bir artış. Aynı zamanda bu sayı, korona öncesi 2019 yılındaki 13 milyon iş seyahatinin yüzde 35 gerisinde.

75,1 milyon ile iş seyahati sayısı, 195,4 milyonun sayıldığı rekor yıl olan 2019 seviyesinin yüzde 62 altında kaldı. Kamu sektöründen iş seyahatinde olanlar valizlerini ortalamadan daha sık topladı: Buradaki büyüme oranı yüzde 99’du.





Kredi: Tasarımcı/Getty Images/Dijital Görüş Vektörleri; İnfografik DÜNYA


Sadece birkaçı kriz öncesi seviyeye bir noktada tekrar ulaşılacağına inanıyor. Dernek tarafından yapılan bir ankette, şirketlerin yüzde 50’den fazlası uzun vadede daha az iş gezisi olacağını belirtti. Ankete katılan yaklaşık 800 şirketin açık ara en önemli nedeni, Zoom gibi sağlayıcıların video ve telefon konferanslarının artık iyi alternatifler sunmasıydı. Yüzde 70’i de maliyetlerdeki keskin artıştan bahsediyor.

Daha yüksek değerli bilet sınıfları ve otel kategorilerine yönelik eğilim


Aslında, yolculuk başına ortalama maliyet geçen yıl yüzde on bir artarak 371 avroya yükseldi. Kriz öncesi 2019 yılına kıyasla bu yüzde 19’luk bir maliyet artışı bile. Bunun bir nedeni, her şeyden önce ulaşım maliyetlerine yansıyan genel enflasyon oranına ek olarak, daha kaliteli bilet sınıfları ve otel kategorilerine yönelik eğilimdir.


ayrıca oku








Pandemi sırasında, orta ölçekli şirketlerde de, çalışanların temel ama potansiyel olarak tehlikeli yolculuklar için en azından işletme sınıfına yerleştirilmesi gerektiği zihniyeti hakim oldu. Bu birçok şirkette korunmuştur.






Kaynak: İnfografik DÜNYA


İş gezileri de bugün ortalama 2,4 gün daha uzun sürüyor. 2019’da hala yüzde 70 olan günübirlik gezi oranı ilk kez düştü. 2022’de tüm şirket büyüklüklerindeki seyahatlerin yalnızca yüzde 45’i geceleme olmadan gerçekleşti. Uluslararası işi olan büyük şirketler söz konusu olduğunda, artık her dördüncü iş seyahati 4 gün veya daha fazla sürüyor.

Bunun nedeni küreselleşmede yatıyor: Yurtdışında geceleme sayısı 2022’de bir önceki yıla göre neredeyse üç katına çıktı. ABD gibi denizaşırı destinasyonlar, Alman şirketleri için giderek daha önemli hale geldi. Sıkı korona tecridi kaldırıldıktan sonra, geçen yıl Çin’deki önemli ölçüde daha fazla müşteri ve iş ortağı ziyaret edildi. Avrupa’daki en önemli ticaret ortağı Almanya olan Hindistan’a daha da fazla seyahat yapıldı. Alt kıtada 1700 Alman şirketi bulunuyor. Hindistan, ABD’den sonra Avrupa dışındaki en önemli ikinci iş seyahati destinasyonudur. Buna karşılık, önemli ölçüde daha az şirket çalışanı, görünüşe göre Brexit nedeniyle Büyük Britanya’ya seyahat etti.


ayrıca oku


Birçok start-up, iş seyahatlerinin geri dönüşünden faydalanıyor






Ulaşım ve konaklama sektörü, iş amaçlı seyahat edenlerin sayısındaki azalmayı genellikle yeniden keskin bir şekilde artan tatilci sayısıyla telafi edebilir. Bununla birlikte, iş seyahatinde olanlarla, özellikle tatil sezonu dışında, ödeme gücüne sahip bir müşteri grubu eksik. İş amaçlı seyahat edenler kişi ve gün başına geçen yıl 147 avrodan 154 avroya harcadı. Bu, kişi başı günlük 95 avro olan ortalama tatil harcamasından önemli ölçüde daha yüksektir.

Sonuç olarak, seyahat ve konaklama endüstrisi satışlarda milyarlarca dolar kaybetti. Kriz öncesi yılda Almanya’daki iş gezilerinin maliyeti 55,3 milyar Avro iken, şirketler geçen yıl 26,9 milyar Avro ile bu miktarın yarısından daha azını harcadı.






Kredi: Tasarımcı/Getty Images/Dijital Görüş Vektörleri; İnfografik DÜNYA


Şirketlere gelecekte seyahat eden çalışan sayısını neden azaltacakları sorulduğunda ilk bahsedilen seçenek görüntülü görüşme oluyor. Yüzde 70’i yüksek maliyetleri ifade ediyor. Ek olarak, birçok şirket randevuları basit bir şekilde bir araya getirme olasılığını daha iyi görmektedir. Seyahat başvurularının iptali söz konusu olduğunda iklim korumadan sadece dördüncü sırada bahsediliyor. Ancak sosyal kaygılar ve iş ile özel yaşam arasındaki denge de bir rol oynar. Bugün, yaklaşık dört şirketten biri bunun nedeni olarak güvenlik veya sağlık kaygılarını gösteriyor.

İş gezilerinin neden olduğu CO₂ emisyonları hakkında hala güvenilir veri yoktur. Ancak, Avrupa Birliği yakında şirketleri daha sorumlu hale getirecek: Önümüzdeki yıl, “Kurumsal Sürdürülebilirlik Raporlama Direktifi” onları sürdürülebilir eylem ve yönetim konusunda eskisinden daha fazla raporlamaya mecbur edecek.

Kiralık araba olarak trene, elektrikli arabalara geçiş


Halihazırda şirketlerin yüzde 67’si iş gezilerinde sürdürülebilirliğe daha fazla önem verdiklerini belirtiyor. Bir ankete göre, yüzde 64’ü Almanya iç hatlarında uçaktan trene geçiş yaptı ve yüzde 19’u da bu adımı planlıyor. Buna göre şimdiden yüzde 46’sı kiralık araç olarak ya da kendi filosunda elektrikli araç kullanmayı tercih ediyor. Yüzde 31’lik bir kesim de yakın gelecekte bu eğilimi takip etmek istiyor. Yüzde 42’si CO₂ tazminatı için bir vergi ödedi ve yüzde 27’si de bunu yapmayı planlıyor.


ayrıca oku








Tatil seyahati sınırlarının bazen bulanık olması, iş seyahati segmentinin istatistiksel bir genel bakışını zorlaştırmaktadır. “Çalış ve seyahat” seçeneği genellikle çalışanları şirkete bağlayan bir araç olarak sunulur: iş gezileri, tatil gezileri olarak uzatılabilir. VDR analizine göre, aile üyelerini yanınıza almak için de artan sayıda seçenek var.

Küçük ve orta ölçekli şirketler de konu iş gezileri düzenlemeye geldiğinde giderek daha profesyonel hale geliyor. Şirketlerin yüzde 74’ünde ödeme aracı olarak kısmen veya büyük ölçüde şirket kredi kartı kullanılmaktadır. VDR analizine göre şirketlerin yüzde 31’i çalışanlarının cüzdanlarına hiç dokunmuyor. Bu model, küçük ve orta ölçekli şirketlerde büyük şirketlerdekine benzer: “Diğer ödeme yöntemlerinden bahsedildiyse, bu esas olarak şirketin hazinesinden gelen nakitti.”


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren finans muhabirlerimizle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Podcast’e şu adresten abone olun: spotify, Apple Podcast’leri, Amazon Müzik Ve derin dondurucu. veya doğrudan tarafından RSS beslemesi.