tüketici “TÜV bizi ayırana kadar”
VW, Mercedes, Porsche, Trabant – klasik arabaların zenginlerin arabaları olduğu yanılgısı
Durum: 13:48| Okuma süresi: 3 dakika
VW Beetle, Almanya’daki en popüler ikinci klasik otomobildir.
Kaynak: resim ittifakı/Bildagentur-online/Forkel
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Almanya’da 1,3 milyon araba 30 yaşın üzerinde. Almanlar her yıl klasik otomobillerine yaklaşık dört milyar euro yatırım yapıyor. En yaygın modeller hangileri, hangi şehir eski model arabaların başkenti – ve Trabant’ın tescil sayısı nasıl artıyor?
D• Almanya’nın eski model araba başkenti olması gereken Bottrop, ilk bakışta şaşırtıcı geliyor. Ancak Ruhr bölgesindeki otomobil tutkunları, diğer yerlerden daha fazla 30 yaşında veya daha eski otomobilleri kullanıyor. Opel, Ford veya Volkswagen üreticilerinin tarihi modelleri, orada kayıtlı tüm arabaların yüzde dördünden fazlasını oluşturuyor – bu, Almanya’nın diğer tüm bölgelerinden daha fazla.
Pahalı Porsche 911’ler, Ferrari’ler veya özenle restore edilmiş Mercedes coupé’ler ise Bavyera’daki Starnberg Gölü’nde bulunma olasılığı daha yüksektir – orada da, toplam kayıt sayısına göre ölçüldüğünde, evde özellikle çok sayıda klasik araba var. .
Ancak, yüksek fiyatlı arabalar yalnızca bir niş segment oluşturur. “Toplumda eski model arabaların zenginlerin arabası olduğuna dair bir algı var. Köln merkezli danışmanlık şirketi BBE Automotive’den Gerd Heinemann, geçtiğimiz günlerde eski modellerin ekonomik önemi üzerine bir çalışma sunarken, “Ancak birçok aracın değeri 10.000 Euro’nun altında” dedi.
Klasik otomobiller hakkında daha fazlasını buradan okuyun
Sadece klasik otomobiller için H plakalı her 50 araçtan biri 100.000 Euro’nun üzerinde değere sahip. Koleksiyon pazarı, esas olarak 10.000 ila 50.000 Euro arasındaki fiyat segmentindedir. Araştırmaya göre Almanya’daki araçların toplam değeri 30.9 milyar euro.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Ancak, her klasik araba gerçek bir koleksiyoncu modeli değildir. 30 yaşın üzerindeki yaklaşık 1,3 milyon arabadan bazıları sadece eskidir. Bunların yaklaşık yarısı, sahibine vergi avantajı sağlayan ve şehrin çevre bölgelerine girmelerine izin veren H plakasına sahiptir.
ayrıca oku
Oldtimer ekibinin altında, en az 20 yaşında olan araçlar olan genç zamanlayıcılar gelir. Bu grup, onlarca yıldır ülkenin en çok satan otomobilinin hakimiyetinde: VW Golf. Klasik otomobiller arasında bile VW Beetle’ı geride bıraktı – ancak H plakalı araçlar arasında değil.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Birçok eski Golf, örneğin, üçüncü şahıs arabaları olarak hala normal şekilde sürülüyor. Bu aynı zamanda yok edilemez 190 Mercedes için de geçerlidir. Heinemann, “Bir noktada TÜV insanları arabalarından ayıracak” diyor. Daha sonra aynı seriden koleksiyoncu ürünleri için “parça bağışçısı” olurlar.
BBE araştırmasına göre Almanlar klasik otomobillerinin bakımı için yılda en az 3,8 milyar euro harcıyor. Ortalama olarak, bir araç sahibi her yıl servise araç başına 1300 ila 1600 Euro bırakıyor. Ayrıca, eski arabaların restorasyonu için çok daha yüksek maliyetler vardır.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Sahnedeki bir fenomen, efsanevi “yarış kartonu” olan Doğu Almanya üreticisi Sachsenring tarafından yapılan Trabant’tır. Normal klasik otomobillerin aksine, bu modelin tescil sayısı bir süredir istikrarlı bir şekilde artıyor – ancak 30 yıldan fazla bir süredir üretilmemiştir. Uzmanlara göre, “yeni” Trabis garajlardan veya eski sosyalist komşu ülkelerden geliyor.
Restorasyondan sonra, Federal Meclis’teki bir grup parlamenterin bile ilgilendiği “mobil kültürel mirasın” bir parçası olarak, H plakasıyla tüm ülkeyi sarstılar.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Danışmanlık firması BBE tarafından yaptırılan temsili bir ankete göre, Almanların neredeyse üçte ikisi eski model arabaların harika olduğunu düşünüyor. Öte yandan, beşte biri de zar zor filtrelenen egzoz gazları nedeniyle eski arabaları eleştirel olarak görüyor.
Hayranlar, bu hava kirliliğinin çok az önemli olduğunu savunuyorlar. Klasik otomobiller nadiren taşındığı için ülkedeki toplam kilometrenin sadece yüzde 0,5’ini oluşturuyor.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. WELT’in finans gazetecileriyle her sabah saat 5’ten itibaren. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.
VW, Mercedes, Porsche, Trabant – klasik arabaların zenginlerin arabaları olduğu yanılgısı
Durum: 13:48| Okuma süresi: 3 dakika
VW Beetle, Almanya’daki en popüler ikinci klasik otomobildir.
Kaynak: resim ittifakı/Bildagentur-online/Forkel
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Almanya’da 1,3 milyon araba 30 yaşın üzerinde. Almanlar her yıl klasik otomobillerine yaklaşık dört milyar euro yatırım yapıyor. En yaygın modeller hangileri, hangi şehir eski model arabaların başkenti – ve Trabant’ın tescil sayısı nasıl artıyor?
D• Almanya’nın eski model araba başkenti olması gereken Bottrop, ilk bakışta şaşırtıcı geliyor. Ancak Ruhr bölgesindeki otomobil tutkunları, diğer yerlerden daha fazla 30 yaşında veya daha eski otomobilleri kullanıyor. Opel, Ford veya Volkswagen üreticilerinin tarihi modelleri, orada kayıtlı tüm arabaların yüzde dördünden fazlasını oluşturuyor – bu, Almanya’nın diğer tüm bölgelerinden daha fazla.
Pahalı Porsche 911’ler, Ferrari’ler veya özenle restore edilmiş Mercedes coupé’ler ise Bavyera’daki Starnberg Gölü’nde bulunma olasılığı daha yüksektir – orada da, toplam kayıt sayısına göre ölçüldüğünde, evde özellikle çok sayıda klasik araba var. .
Ancak, yüksek fiyatlı arabalar yalnızca bir niş segment oluşturur. “Toplumda eski model arabaların zenginlerin arabası olduğuna dair bir algı var. Köln merkezli danışmanlık şirketi BBE Automotive’den Gerd Heinemann, geçtiğimiz günlerde eski modellerin ekonomik önemi üzerine bir çalışma sunarken, “Ancak birçok aracın değeri 10.000 Euro’nun altında” dedi.
Klasik otomobiller hakkında daha fazlasını buradan okuyun
Sadece klasik otomobiller için H plakalı her 50 araçtan biri 100.000 Euro’nun üzerinde değere sahip. Koleksiyon pazarı, esas olarak 10.000 ila 50.000 Euro arasındaki fiyat segmentindedir. Araştırmaya göre Almanya’daki araçların toplam değeri 30.9 milyar euro.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Ancak, her klasik araba gerçek bir koleksiyoncu modeli değildir. 30 yaşın üzerindeki yaklaşık 1,3 milyon arabadan bazıları sadece eskidir. Bunların yaklaşık yarısı, sahibine vergi avantajı sağlayan ve şehrin çevre bölgelerine girmelerine izin veren H plakasına sahiptir.
ayrıca oku
Oldtimer ekibinin altında, en az 20 yaşında olan araçlar olan genç zamanlayıcılar gelir. Bu grup, onlarca yıldır ülkenin en çok satan otomobilinin hakimiyetinde: VW Golf. Klasik otomobiller arasında bile VW Beetle’ı geride bıraktı – ancak H plakalı araçlar arasında değil.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Birçok eski Golf, örneğin, üçüncü şahıs arabaları olarak hala normal şekilde sürülüyor. Bu aynı zamanda yok edilemez 190 Mercedes için de geçerlidir. Heinemann, “Bir noktada TÜV insanları arabalarından ayıracak” diyor. Daha sonra aynı seriden koleksiyoncu ürünleri için “parça bağışçısı” olurlar.
BBE araştırmasına göre Almanlar klasik otomobillerinin bakımı için yılda en az 3,8 milyar euro harcıyor. Ortalama olarak, bir araç sahibi her yıl servise araç başına 1300 ila 1600 Euro bırakıyor. Ayrıca, eski arabaların restorasyonu için çok daha yüksek maliyetler vardır.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Sahnedeki bir fenomen, efsanevi “yarış kartonu” olan Doğu Almanya üreticisi Sachsenring tarafından yapılan Trabant’tır. Normal klasik otomobillerin aksine, bu modelin tescil sayısı bir süredir istikrarlı bir şekilde artıyor – ancak 30 yıldan fazla bir süredir üretilmemiştir. Uzmanlara göre, “yeni” Trabis garajlardan veya eski sosyalist komşu ülkelerden geliyor.
Restorasyondan sonra, Federal Meclis’teki bir grup parlamenterin bile ilgilendiği “mobil kültürel mirasın” bir parçası olarak, H plakasıyla tüm ülkeyi sarstılar.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Danışmanlık firması BBE tarafından yaptırılan temsili bir ankete göre, Almanların neredeyse üçte ikisi eski model arabaların harika olduğunu düşünüyor. Öte yandan, beşte biri de zar zor filtrelenen egzoz gazları nedeniyle eski arabaları eleştirel olarak görüyor.
Hayranlar, bu hava kirliliğinin çok az önemli olduğunu savunuyorlar. Klasik otomobiller nadiren taşındığı için ülkedeki toplam kilometrenin sadece yüzde 0,5’ini oluşturuyor.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. WELT’in finans gazetecileriyle her sabah saat 5’ten itibaren. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.