Tüketici danışma merkezi: Tuc ekmek cipsi “yılın aldatıcı paketi”

çörek

New member
tüketici Tüketici danışma merkezi

Tuc ekmek cipsi “yılın aldatıcı paketi”



Şu tarihten itibaren: 23 Ocak 2024| Okuma süresi: 2 dakika




100 gram daha az ama 50 kuruş daha pahalı yeni marka: Tuc Bake Rolls




100 gram daha az ama 50 kuruş daha pahalı yeni marka: Tuc Bake Rolls

Kaynak: Hamburg Tüketici Merkezi


WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


Müşteriler kandırılıyor ve yönlendiriliyor: Hamburg Tüketici Danışma Merkezi bir kez daha “Yılın Dolandırıcılık Paketi”ni seçti. Bu kez negatif fiyat, üreticisi Mondelez'in yalnızca içeriği azaltmakla kalmayıp fiyatı da yükselttiği ekmek cipslerine gitti.





WDaha az içerik ve daha yüksek fiyat: Üretici Mondelez'in ekmek cipsleri büyük bir farkla “yılın aldatıcı paketi” seçildi. Hamburg tüketici danışma merkezinin Salı günü yaptığı duyuruya göre, tek başına atıştırmalık, kullanılan 21.279 oyların yüzde 54,7'sini, yani yarıdan fazlasını oluşturdu; bu oran, geçen yıl marka değişikliğinden sonra yüzde 127 daha pahalı hale geldi. Aralarından seçim yapabileceğiniz beş öğe vardı.

Ekmek cipsindeki önemli fiyat artışının arka planı: Mondelez, şirket devralımının bir parçası olarak Bake Rolls'u daha iyi bilinen Tuc markası altında satışa sundu. Poşetlerin içeriği 250 gramdan 150 grama düştü, fiyatı 1,39 avrodan 1,89 avroya yükseldi ve bazı perakendecilerde ekmek rulolarının fiyatı 1,99 avroya bile çıktı. Ekmek cipslerinde tuz içeriği dışında hiçbir şey değişmedi.


ayrıca oku








Şirket, tuzlu cipsleri Tuc markası altında paketlemek istediğini açıklamıştı. Ancak tüketici savunucuları “yüzsüz bir pazarlama numarasından” bahsetti. Perakendecilerin neden katıldığı “anlaşılmaz”.

Üretici Froneri'nin Oreo dondurma çubuğu ise yüzde 16,8 ile negatif fiyat kazananının çok gerisinde kaldı. Bu sadece paketteki dondurma atıştırmalıklarının sayısını dörtten üçe düşürmekle kalmadı, aynı zamanda tek tek dondurmaların boyutunu da düşürdü.

Gargara, Aldi çikolatası ve Katjes sakızlarının önüne geçiyor


Johnson & Johnson'ın “Listerine Total Care” gargarası, Aldi'nin badem ezmesi çikolatası “Chocolat Amandes Tam Süt” ve Katjes'in meyveli sakızları “Yoğurt-Gums” üçüncü ve beşinci sıraya yerleşti. Burada da sorun içeriğin az olması ve tariflerin aynı fiyata değiştirilmesiydi. Birçok üretici, ürünlerini aday gösterirken artan maliyetlere ve daha küçük porsiyon boyutlarına yönelik eğilime değindi.


“En iyi” yerler: Hamburg'daki tüketici savunucuları siyasi müdahale çağrısında bulunuyor




“En iyi” yerler: Hamburg'daki tüketici savunucuları siyasi müdahale çağrısında bulunuyor

Kaynak: Hamburg Tüketici Merkezi


Hamburg tüketici danışma merkezi, tüketicilerin aldatıcı ambalajlara karşı daha iyi korunması için politikacıları harekete geçmeye çağırdı. Üreticilerin genellikle ambalajlarını ağzına kadar doldurmaları ve değişiklik yapılması halinde eski ve yeni dolum miktarlarının yanı sıra ambalaj üzerindeki azalma yüzdesini de belirtmeleri çözüm olabilir.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.