Para misafirperverlik
Otel endüstrisi altüst oluyor – dijital alım ve küçük işletmelere veda
Durum: 07:31| Okuma süresi: 3 dakika
Gelecekte personel olmadan daha sık check-in yapılabilir.
Kredi bilgileri: Getty Images/Twenty47studio
Yüksek maliyetler, kıt personel, pandeminin sonuçları: otelcilik sektörü birçok sorunla boğuşuyor. Büyük zincirler genişledikçe, küçük evler giderek daha fazla kaybediyor. Ancak geleceğin oteli daha fazla konfor ve daha fazla otomasyon vaat ediyor.
ESon yıllarda otelcilik sektörü için pek iyi gitmedi. Pandemi sırasındaki kilitlenmeler onu çok etkiledi ve sonuç olarak evler kapatıldı. 2022’de geceleme sayısında bir önceki yıla göre yüzde 45,3’lük etkileyici büyüme, reel olarak – yani fiyat ayarlı – değerlerin hala önceki değerlerin yüzde dokuz gerisinde olduğu gerçeğini gizlememelidir. Korona yılı 2019.
Bu etki olmadan rezervasyonlar yüzde 1,3 arttı. Tahminlere göre, bu yılki toplam satışların yeniden 2019 seviyesinin üzerinde olması bekleniyor.
Alman Otel ve Restoranlar Derneği (Dehoga) Başkanı Guido Zöllick, “Ruh hali umut ve şüphecilik arasında gidip geliyor” diyor. “Bir yandan birçok işletmede misafirlerden iyi bir talep seziyoruz. Bu cesaretlendirir ve güven verir. Öte yandan, maliyet baskısı çok büyük.”
Tatil ve seyahat hakkında daha fazlası
Teklifler, sigorta, ekstralar
Kaza, işten çıkarılma, hasta köpek
Yüksek enflasyon sorunun sadece bir parçası. Zöllick, otel ve yemek endüstrisindeki rezervasyonların her zaman kısa sürede yapılmasının ve bu nedenle şirketlerin planlama güvenliğinden yoksun olmasının da zor olduğunu söylüyor.
ayrıca oku
Bu güncel endişelerin yanı sıra, sektörde bir de değişiklik oldu – ve daha ziyade bilinçsizce: Genel olarak daha az bireysel konaklama tesisi var. Münih otel danışmanlığı şirketi Zarges von Freyberg, “Alman otel pazarı uzun zamandır çok sayıda küçük, özel şahıs tarafından işletilen otellerle tanınıyor” diyor. “Birkaç yıldır, genellikle bir otel zincirinin parçası olan daha büyük otellere doğru bir değişim oldu.” Uzmanlıkları işletmelerin profesyonelleşmesini sağlıyor ve küçük oteller için daha az yer bırakıyor.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Yavru eksikliği de zorluklara neden olur. Otel danışmanları, kursiyer sayısının 2007’den beri sürekli olarak düştüğünü açıklıyor. Pandemideki kısa süreli çalışma ve işten çıkarma dalgaları nedeniyle 2019’dan bu yana yaklaşık 631 bin çalışan başka mesleklere de göç etti.
Dehoga Başkanı Zöllick, personel sıkıntısı olduğunda servis robotlarının çözüm olmadığını söylüyor. Dernek, bunları halihazırda kullanan bazı şirketler biliyor. “Çünkü hizmet robotlarının daha büyük gruplar ve belirli faaliyetler için yardımcı olabileceği ve yükü hafifletebileceğine şüphe yok – örneğin bulaşıkları veya basit yemekleri teslim ederken ve çıkarırken.”
Ancak makinelerin asla otel çalışanlarının yerini alamayacağına dikkat çekiyor. Kişisel iletişim, başarılı bir gastronomi işinin temel taşıdır ve öyle kalacaktır.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Buna rağmen sektör durmak istemiyor. Fraunhofer Endüstri Mühendisliği ve Organizasyon Enstitüsü yıllardır otellerin nasıl devam edeceğini araştırıyor. Geleceğe yönelik konseptler firmalarla birlikte tasarlanır. İlk anket ve çalışma sonuçları, örneğin müşterilerin bireysel ve esnek bir oda seçimi istediğini gösterdi.
Bu nedenle rezervasyon, uçakta koltuk rezervasyonu yapmakla aynı şekilde yapılmalıdır. Check-in ve check-out büyük ölçüde otomatik olmalıdır, yani personel olmadan da mümkün olmalıdır. Ankete göre, konuklar ayrıca teknik olarak ağa bağlı, özelleştirilebilir iç mekanlara ve ortak çalışma alanı ile otel kombinasyonuna değer veriyor. Yenilikçi banyo ve sağlıklı yaşam alanları da gezginler arasında talep görmektedir.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. WELT’ten finans gazetecileri ile her sabah saat 5’ten itibaren. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.
Otel endüstrisi altüst oluyor – dijital alım ve küçük işletmelere veda
Durum: 07:31| Okuma süresi: 3 dakika
Gelecekte personel olmadan daha sık check-in yapılabilir.
Kredi bilgileri: Getty Images/Twenty47studio
Yüksek maliyetler, kıt personel, pandeminin sonuçları: otelcilik sektörü birçok sorunla boğuşuyor. Büyük zincirler genişledikçe, küçük evler giderek daha fazla kaybediyor. Ancak geleceğin oteli daha fazla konfor ve daha fazla otomasyon vaat ediyor.
ESon yıllarda otelcilik sektörü için pek iyi gitmedi. Pandemi sırasındaki kilitlenmeler onu çok etkiledi ve sonuç olarak evler kapatıldı. 2022’de geceleme sayısında bir önceki yıla göre yüzde 45,3’lük etkileyici büyüme, reel olarak – yani fiyat ayarlı – değerlerin hala önceki değerlerin yüzde dokuz gerisinde olduğu gerçeğini gizlememelidir. Korona yılı 2019.
Bu etki olmadan rezervasyonlar yüzde 1,3 arttı. Tahminlere göre, bu yılki toplam satışların yeniden 2019 seviyesinin üzerinde olması bekleniyor.
Alman Otel ve Restoranlar Derneği (Dehoga) Başkanı Guido Zöllick, “Ruh hali umut ve şüphecilik arasında gidip geliyor” diyor. “Bir yandan birçok işletmede misafirlerden iyi bir talep seziyoruz. Bu cesaretlendirir ve güven verir. Öte yandan, maliyet baskısı çok büyük.”
Tatil ve seyahat hakkında daha fazlası
Teklifler, sigorta, ekstralar
Kaza, işten çıkarılma, hasta köpek
Yüksek enflasyon sorunun sadece bir parçası. Zöllick, otel ve yemek endüstrisindeki rezervasyonların her zaman kısa sürede yapılmasının ve bu nedenle şirketlerin planlama güvenliğinden yoksun olmasının da zor olduğunu söylüyor.
ayrıca oku
Bu güncel endişelerin yanı sıra, sektörde bir de değişiklik oldu – ve daha ziyade bilinçsizce: Genel olarak daha az bireysel konaklama tesisi var. Münih otel danışmanlığı şirketi Zarges von Freyberg, “Alman otel pazarı uzun zamandır çok sayıda küçük, özel şahıs tarafından işletilen otellerle tanınıyor” diyor. “Birkaç yıldır, genellikle bir otel zincirinin parçası olan daha büyük otellere doğru bir değişim oldu.” Uzmanlıkları işletmelerin profesyonelleşmesini sağlıyor ve küçük oteller için daha az yer bırakıyor.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Yavru eksikliği de zorluklara neden olur. Otel danışmanları, kursiyer sayısının 2007’den beri sürekli olarak düştüğünü açıklıyor. Pandemideki kısa süreli çalışma ve işten çıkarma dalgaları nedeniyle 2019’dan bu yana yaklaşık 631 bin çalışan başka mesleklere de göç etti.
Dehoga Başkanı Zöllick, personel sıkıntısı olduğunda servis robotlarının çözüm olmadığını söylüyor. Dernek, bunları halihazırda kullanan bazı şirketler biliyor. “Çünkü hizmet robotlarının daha büyük gruplar ve belirli faaliyetler için yardımcı olabileceği ve yükü hafifletebileceğine şüphe yok – örneğin bulaşıkları veya basit yemekleri teslim ederken ve çıkarırken.”
Ancak makinelerin asla otel çalışanlarının yerini alamayacağına dikkat çekiyor. Kişisel iletişim, başarılı bir gastronomi işinin temel taşıdır ve öyle kalacaktır.
Kaynak: İnfografik DÜNYA
Buna rağmen sektör durmak istemiyor. Fraunhofer Endüstri Mühendisliği ve Organizasyon Enstitüsü yıllardır otellerin nasıl devam edeceğini araştırıyor. Geleceğe yönelik konseptler firmalarla birlikte tasarlanır. İlk anket ve çalışma sonuçları, örneğin müşterilerin bireysel ve esnek bir oda seçimi istediğini gösterdi.
Bu nedenle rezervasyon, uçakta koltuk rezervasyonu yapmakla aynı şekilde yapılmalıdır. Check-in ve check-out büyük ölçüde otomatik olmalıdır, yani personel olmadan da mümkün olmalıdır. Ankete göre, konuklar ayrıca teknik olarak ağa bağlı, özelleştirilebilir iç mekanlara ve ortak çalışma alanı ile otel kombinasyonuna değer veriyor. Yenilikçi banyo ve sağlıklı yaşam alanları da gezginler arasında talep görmektedir.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. WELT’ten finans gazetecileri ile her sabah saat 5’ten itibaren. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.