DApartman binalarının yenilenmesi sadece bir maliyet meselesi değildir. Ve pek çok özel ev sahibinin çekindiği şey de tam olarak budur. Yakın zamanda yapılan bir ankete göre, küçük ev sahiplerinin yarısından fazlası (yüzde 53) şu anda herhangi bir yenileme veya yenileme önlemi planlamıyor.
Ankete katılanların yüzde 56'sı mali yükü en önemli nedenlerden biri olarak gösterdi. Ancak üçte ikiden fazlası (yüzde 71) enerji tasarruflu yenilemenin acil olmadığını düşünüyor. Ancak yüzde 37'si enerji tasarruflu yenileme projelerinden de çekiniyor çünkü bu tür projeleri “çok karmaşık” buluyor.
Anket, Köln Alman Ekonomi Enstitüsü'nün (IW) ilk kez oluşturduğu “ev sahibi raporunun” bir parçasıdır ve yalnızca WELT'e açıktır. Raporun müşterisi ve ortak yazarı, yaşa uygun yaşam ve bakım mülklerine odaklanan, yatırım amaçlı gayrimenkuller için çevrimiçi bir pazar yeri olan Deutschland.Immobilien'dir.
Kaynak: İnfografik WELT
Rapor için yaklaşık bin özel ev sahibine şu anki ruh halleri soruldu. Ve verilerin gösterdiği gibi daha iyiydi.
ayrıca oku
Tanıtım yazısı Mülk değerlendirmesi
IW Köln emlak uzmanı Michael Voigtländer, tereddütlü tavrın nedenini özellikle son birkaç aydaki bazen istikrarsız ve anlaşılması zor siyasi kararlarda görüyor.
Ekonomist, “Yasama organının finansman seçenekleriyle ilgili net olmayan açıklamalarının yanı sıra diğer düzenlemeler ve hükümler hakkındaki tartışmalar da son zamanlarda belirsizliğe yol açtı – bu aynı zamanda şu anda enerjiyle ilgili herhangi bir yenileme önlemi planlamayan ev sahiplerinin yüksek oranına da yansıyor” diyor . Voigtländer şöyle devam etti: “Yeni binalara yatırımı teşvik etmek ve enerji geçişini ilerletmek için politikacıların acilen güvenilirliği yeniden tesis etmeleri gerekiyor.”
Birçok ev sahibi, kiralık konut piyasasındaki arz sıkıntısından doğrudan etkilenmese de yeni inşaatların eksikliğinden şikayetçi. Ankete katılanların yalnızca yüzde 16'sı mevcut konut politikasından tamamen memnun iken yüzde 40'ı memnun değil.
Kaynak: İnfografik WELT
Yüzde 57'si orta gelir grupları için uygun fiyatlı konut yaratılmasını asıl sorun olarak görüyor ve politikacılar bunu çok az önemsiyor. Federal hükümet, sosyal konut için kapsamlı bir finansman başlattı ve 2022'den 2027'ye kadar 18 milyar avrodan fazla para sağlıyor ve buna eyalet bütçelerinden en az aynı miktarda destek sağlanıyor. Ancak bu orta gelir sınıflarına yönelik düzenli konut inşaatı ancak özellikle yüksek verimlilik sınıflarına ulaşılması durumunda desteklenmektedir.
IW Köln'ün bir bilgi hizmeti olan IWD'ye göre, özel ev sahipleri Almanya'daki tüm kiralık dairelerin neredeyse üçte ikisini oluşturuyor ve beş milyondan fazla hane bir daire kiralıyor. Ve nadiren birden fazla daire olur.
Ayrıca, küçük ev sahiplerinin çoğunluğunun Berlin veya Münih gibi özellikle kazançlı yerlerde değil, çoğunlukla hane gelirinin de ortalamanın altında olduğu bölgelerde faaliyet gösterdiği sıklıkla gözden kaçırılıyor.
ayrıca oku
IWD'den gelen ilginç bir rakam da 2019'a dayanıyor, ancak artan maliyetler göz önüne alındığında o zamandan bu yana çok az şey değişti: O zamanlar özel ev sahiplerinin yalnızca yüzde on birinin 20.000 Euro'nun üzerinde kira geliri elde ettiği söyleniyordu. Yarısından fazlasının yıllık geliri 7.500 Euro'nun üzerinde bile değildi.
Büyük şehirlerdeki kıtlıktan yararlanan ve Alman Medeni Kanunu'ndaki (BGB) kira kontrol kurallarını göz ardı eden özel yatırımcı; bu durum muhtemelen ülke çapındaki ortalamanın istisnasıdır.
Bu çerçevede, mevcut binalarda yapılacak yenileme çalışmaları oldukça iddialı görünmektedir. Ev sahibi raporunun gösterdiği gibi, pek çok ev sahibi son yıllarda en az bir kez enerji verimli yenileme çalışmaları gerçekleştirmiştir.
ayrıca oku
Isıtma sistemi çoğunlukla değiştirildi. İklim korumada bir sonraki seviyeye ulaşmak için, özellikle eski apartman binalarına altı rakamlı yatırımlar yapılması gerekiyor. 2030 yılına kadar inşaat sektöründeki CO₂ emisyonlarının 109 milyondan 72 ila 74 milyon tona düşmesi bekleniyor.
IW tarafından toplanan verilerin gösterdiği gibi, birçok küçük ev sahibi daha büyük yenileme çalışmalarını üstlenecek mali araçlara sahip değil. Yeni Bina Enerji Yasası (GEG), belediyenin ısı planlamasına tabi olmasına rağmen yılın başından bu yana yürürlükte.
Bununla birlikte, yeni bir ısıtma sistemi gerekli hale gelir gelmez, yeni bir gazlı ısıtma sisteminin kurulumunun mülk sahipleri ve mülk sahipleri açısından sonuçları olacaktır, çünkü gelecekte beslenen yakıtın giderek artan bir kısmının yenilenebilir kaynaklardan gelmesini sağlamak zorunda kalacaklar. .
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Ev sahipleri için yeni ısıtma dönemi, her şeyden önce bir bekleme döngüsüyle başladı: Yeni ısıtma kurulumu için yeni ve daha yüksek finansman oranları var – eğer GEG kriterlerini karşılıyorsa. Ancak şu anda yalnızca tek aileli ev sahipleri sorumlu KfW'ye finansman başvurusunda bulunabiliyor. Mayıs ayından itibaren ev sahibi derneklerinin, ağustos ayında ise ev sahiplerinin sırasının gelmesi bekleniyor.
Ancak KfW şunu da vurguluyor: Uygun ısıtma yenileme projeleri artık tüm başvuran gruplar tarafından başlatılabilir. Projenin 31 Ağustos 2024'te başlaması halinde başvuru 30 Kasım 2024'e kadar tamamlanabilecek. Ev sahipleri en azından yeni ısıtmaya yönelik pahalı bir yatırım için kısmi finansman alacaklarını umabilirler.
Ankete katılanların yüzde 56'sı mali yükü en önemli nedenlerden biri olarak gösterdi. Ancak üçte ikiden fazlası (yüzde 71) enerji tasarruflu yenilemenin acil olmadığını düşünüyor. Ancak yüzde 37'si enerji tasarruflu yenileme projelerinden de çekiniyor çünkü bu tür projeleri “çok karmaşık” buluyor.
Anket, Köln Alman Ekonomi Enstitüsü'nün (IW) ilk kez oluşturduğu “ev sahibi raporunun” bir parçasıdır ve yalnızca WELT'e açıktır. Raporun müşterisi ve ortak yazarı, yaşa uygun yaşam ve bakım mülklerine odaklanan, yatırım amaçlı gayrimenkuller için çevrimiçi bir pazar yeri olan Deutschland.Immobilien'dir.
Kaynak: İnfografik WELT
Rapor için yaklaşık bin özel ev sahibine şu anki ruh halleri soruldu. Ve verilerin gösterdiği gibi daha iyiydi.
ayrıca oku
Tanıtım yazısı Mülk değerlendirmesi
IW Köln emlak uzmanı Michael Voigtländer, tereddütlü tavrın nedenini özellikle son birkaç aydaki bazen istikrarsız ve anlaşılması zor siyasi kararlarda görüyor.
Ekonomist, “Yasama organının finansman seçenekleriyle ilgili net olmayan açıklamalarının yanı sıra diğer düzenlemeler ve hükümler hakkındaki tartışmalar da son zamanlarda belirsizliğe yol açtı – bu aynı zamanda şu anda enerjiyle ilgili herhangi bir yenileme önlemi planlamayan ev sahiplerinin yüksek oranına da yansıyor” diyor . Voigtländer şöyle devam etti: “Yeni binalara yatırımı teşvik etmek ve enerji geçişini ilerletmek için politikacıların acilen güvenilirliği yeniden tesis etmeleri gerekiyor.”
Birçok ev sahibi, kiralık konut piyasasındaki arz sıkıntısından doğrudan etkilenmese de yeni inşaatların eksikliğinden şikayetçi. Ankete katılanların yalnızca yüzde 16'sı mevcut konut politikasından tamamen memnun iken yüzde 40'ı memnun değil.
Kaynak: İnfografik WELT
Yüzde 57'si orta gelir grupları için uygun fiyatlı konut yaratılmasını asıl sorun olarak görüyor ve politikacılar bunu çok az önemsiyor. Federal hükümet, sosyal konut için kapsamlı bir finansman başlattı ve 2022'den 2027'ye kadar 18 milyar avrodan fazla para sağlıyor ve buna eyalet bütçelerinden en az aynı miktarda destek sağlanıyor. Ancak bu orta gelir sınıflarına yönelik düzenli konut inşaatı ancak özellikle yüksek verimlilik sınıflarına ulaşılması durumunda desteklenmektedir.
IW Köln'ün bir bilgi hizmeti olan IWD'ye göre, özel ev sahipleri Almanya'daki tüm kiralık dairelerin neredeyse üçte ikisini oluşturuyor ve beş milyondan fazla hane bir daire kiralıyor. Ve nadiren birden fazla daire olur.
Ayrıca, küçük ev sahiplerinin çoğunluğunun Berlin veya Münih gibi özellikle kazançlı yerlerde değil, çoğunlukla hane gelirinin de ortalamanın altında olduğu bölgelerde faaliyet gösterdiği sıklıkla gözden kaçırılıyor.
ayrıca oku
IWD'den gelen ilginç bir rakam da 2019'a dayanıyor, ancak artan maliyetler göz önüne alındığında o zamandan bu yana çok az şey değişti: O zamanlar özel ev sahiplerinin yalnızca yüzde on birinin 20.000 Euro'nun üzerinde kira geliri elde ettiği söyleniyordu. Yarısından fazlasının yıllık geliri 7.500 Euro'nun üzerinde bile değildi.
Büyük şehirlerdeki kıtlıktan yararlanan ve Alman Medeni Kanunu'ndaki (BGB) kira kontrol kurallarını göz ardı eden özel yatırımcı; bu durum muhtemelen ülke çapındaki ortalamanın istisnasıdır.
Bu çerçevede, mevcut binalarda yapılacak yenileme çalışmaları oldukça iddialı görünmektedir. Ev sahibi raporunun gösterdiği gibi, pek çok ev sahibi son yıllarda en az bir kez enerji verimli yenileme çalışmaları gerçekleştirmiştir.
ayrıca oku
Isıtma sistemi çoğunlukla değiştirildi. İklim korumada bir sonraki seviyeye ulaşmak için, özellikle eski apartman binalarına altı rakamlı yatırımlar yapılması gerekiyor. 2030 yılına kadar inşaat sektöründeki CO₂ emisyonlarının 109 milyondan 72 ila 74 milyon tona düşmesi bekleniyor.
IW tarafından toplanan verilerin gösterdiği gibi, birçok küçük ev sahibi daha büyük yenileme çalışmalarını üstlenecek mali araçlara sahip değil. Yeni Bina Enerji Yasası (GEG), belediyenin ısı planlamasına tabi olmasına rağmen yılın başından bu yana yürürlükte.
Bununla birlikte, yeni bir ısıtma sistemi gerekli hale gelir gelmez, yeni bir gazlı ısıtma sisteminin kurulumunun mülk sahipleri ve mülk sahipleri açısından sonuçları olacaktır, çünkü gelecekte beslenen yakıtın giderek artan bir kısmının yenilenebilir kaynaklardan gelmesini sağlamak zorunda kalacaklar. .
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Ev sahipleri için yeni ısıtma dönemi, her şeyden önce bir bekleme döngüsüyle başladı: Yeni ısıtma kurulumu için yeni ve daha yüksek finansman oranları var – eğer GEG kriterlerini karşılıyorsa. Ancak şu anda yalnızca tek aileli ev sahipleri sorumlu KfW'ye finansman başvurusunda bulunabiliyor. Mayıs ayından itibaren ev sahibi derneklerinin, ağustos ayında ise ev sahiplerinin sırasının gelmesi bekleniyor.
Ancak KfW şunu da vurguluyor: Uygun ısıtma yenileme projeleri artık tüm başvuran gruplar tarafından başlatılabilir. Projenin 31 Ağustos 2024'te başlaması halinde başvuru 30 Kasım 2024'e kadar tamamlanabilecek. Ev sahipleri en azından yeni ısıtmaya yönelik pahalı bir yatırım için kısmi finansman alacaklarını umabilirler.