Makyaj Sanatçıları Hala Koyu Tenli Modellerde Başarısız

Setteki herkes Milan’ın Sephora’ya araba götürüp doğru renk tonlarını alması gerektiği sonucuna vardı. “Makyajımı çıkarmam, her şeyi yeniden yapmam gerekiyordu” diyor. “Sanırım mağazaya gitmek zorunda kaldığım için duygusallaştım. Tıpkı ‘Makyaj sanatçısı olduğum için de para alacak mıyım?’ gibiydi. Ben de saçımı yaptırıp geldim, ne demek istediğimi anlıyor musun?” Marka özür diledi ve beklenmedik fazla mesai için ona ödeme yaptı.

“Makyaj sanatçısına ve ekibe ‘Siyah kız makyajı yapamayacağınızı düşünüyorsanız veya daha önce hiç yapmadıysanız, lütfen bizi test mankeni olarak kullanmayın’ dedim” dedi. Cazibe. “Çünkü çoğu zaman insanlar şöyle diyor: ‘Ah, bazen insanlar bilmiyor ve Siyah yüzler üzerinde pratik yapmaları gerekiyor.’ Hayır, yapmıyorsun. New York Moda Haftası sırasında asla bir model üzerinde pratik yapmanıza gerek yok.

Milan gibi, Armani Beauty’nin yüzü olan ilk Siyah kadın olan model Madisin Rian da sette tüm cilt tonlarına hazırlıksız sözleşmeli makyaj sanatçılarıyla çalıştı. “Çeşitlilik konusunda görüşmeler yapılıyor ancak makyaj sanatçılarının ve bu sanatçıları işe alan markaların hâlâ eğitim ve sorumluluk eksikliği var” diyor. “Makyaj sanatçıları, tüm cilt tonlarına ve cilt tiplerine uyum sağlayacak uygun araçlar, ürünler, eğitim ve deneyimlerle fazlasıyla donatılmış olmalıdır.”

Rian, cildi için doğru tonları sunan Armani gibi makyaj markalarında olumlu değişiklikler gördüğünü söylüyor ancak bu sorun, mükemmel fondöten uyumunuzu bulmanın ötesine geçiyor. Rian, markaların bir gösteri veya çekim için yalnızca bir Siyahi model eklemekten fazlasını yapacağını ve aynı zamanda sette Siyahi yaratıcıları işe alacağını umuyor.

Benzer şekilde, sınırları aşan Calvin Klein kampanyasından ve geçtiğimiz LGBTQ+ Pride ayındaki NYC reklam panosundan tanıyabileceğiniz model Jari Jones, iş yerinde hâlâ hazırlıksız makyaj sanatçılarıyla uğraştığını söylüyor. “Fondötenin üç ton daha açık olması ya da tam tersi yönde çok koyu olması gibi korkunç deneyimler yaşadım” diyor. “Benim tenimi eşleştirmeye çalışmaktan vazgeçip başka bir yüz yapmak için beni terk eden bir sanatçım oldu.” Ancak Jones, son yıllarda durumun daha iyiye gittiğini ve istisnaların da bulunduğunu söylüyor: “Bana öncelik veren ve temelimi mükemmele ulaştırmak için zaman ayıran, bana zor biri olmadığımı hissettiren ve yüzüme kavuşmamı sağlayan sanatçılar oldu. mükemmelliğe ulaşmak setteki herkes kadar önemliydi.” Moda markalarının daha fazla “çok yönlü makyaj sanatçısını” işe alması gibi bazı olumlu noktalar görüyor. Bunun nedenlerinden biri, “modellerin ve yeteneklerin işyerindeki bu adaletsizliklere karşı seslerini yükseltmeleri” olduğunu söylüyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir